Uit onderzoek van IPSOS blijkt dat CNN als internationale nieuwszender een nummer één positie heeft op televisie en digitale platforms in Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Azië en Latijns Amerika. Het betreft een onderzoek onder het welvarende deel van de wereldbevolking.
Het bevestigt opnieuw CNN’s leidende positie als internationale nieuwszender met een bereik van 4 van de 10 welvarende consumenten en besluitvormers in Europa, Midden-Oosten, Afrika, Azië en het Latijns-Amerika. Dit aandeel onder het internationale welvarende kijkerspubliek is beduidend groter dan bij alle andere nieuwsconcurrenten op TV en digitale platforms.
Iedere maand bereikt CNN 40% van het internationale welgestelde deel van de wereldbevolking via TV en digitale platforms* – hiermee blijft CNN voor op de BBC (29%), CNBC (14%), Bloomberg (11%) en Al Jazeera (11%).
Op TV is CNN de best bekeken internationale nieuwszender wanneer het gaat om maandelijks (34%), wekelijks (19%) en dagelijks (5%) bereik. Dit is op geruime afstand van de andere nieuwszenders – BBC (23% maandelijks, 13% wekelijks, 4% dagelijks), Sky (21%, 13%, 5%), CNBC (10%, 5%, 1%), Al Jazeera (9%, 5%, 2%) en Bloomberg (8%, 4%, 1%).
CNN’s leidende positie strekt zich ook uit tot digitale platforms waar CNN de eerste plaats bezet van alle nieuws en entertainment zenders met een maandelijks bereik van 14%. Dit in vergelijking tot National Geographic (11%), BBC (11%), Discovery (9%), Bloomberg (5%), CNBC (5%) en Al Jazeera (3%). De resultaten van het IPSOS Affluent Global onderzoek zijn in overeenstemming met de uitkomsten van comScore die 99 miljoen. [Radiowereld.NL]