Het luisterpubliek van Radio 10 is fors aan het verjongen. Sinds de terugkeer van Radio 10 op FM is het marktaandeel in de doelgroep 20 – 49 jaar in een jaar zo fors gestegen dat Radio 10 nu selectief is in deze voor adverteerders van belang zijnde doelgroep.
Algemeen Directeur Carlo de Boer van Radio 10: “Van de 16,8 miljoen inwoners in Nederland vallen 6,7 miljoen Nederlanders in de leeftijdscategorie 20-49 jaar. Omdat de meeste adverteerders zich op deze doelgroep richten, is het voor radiostations belangrijk om hier goed in te scoren.
Radio 10 heeft het marktaandeel in deze doelgroep binnen 15 maanden zien stijgen van 1,7% in augustus-september 2013 naar 4,5% in november-december 2014. Hiermee is het marktaandeel in de doelgroep 20-49 jaar hoger dan het gemiddelde 10+ marktaandeel.
Met de komst van Rob van Someren in de avondspits en Tim Klijn in de ochtendspits verwachten we dat Radio 10 dit jaar opnieuw verder gaat groeien.” [Radiowereld.NL]