Minder luisteraars tijdens Serious Request bij 3FM (filmpje)

3FM is in december en januari minder goed beluisterd dan in dezelfde periode vorig jaar. In december wordt jaarlijks de actie Serious Request uitgezonden. 3FM had deze twee maanden een marktaandeel van tien procent, tegenover 11,8 procent in dezelfde periode het jaar ervoor.

In het AD zegt directeur Audio van de Nederlandse Publieke Omroep de nieuwe cijfers ‘nader te onderzoeken’.

Over het hoogtepunt heen?
Mediadeskundige Marianne Zwagerman laat in dezelfde krant weten dat Serious Request misschien over het hoogtepunt heen is. “Ik vermoed dat we die speciale programmering rond kerst een beetje zat zijn en op zoek gaan naar een alternatief“, aldus Zwagerman.

Bij NPO Radio 2 steeg het aantal luisteraars in december en januari juist. Traditiegetrouw is de Top 2000 dan te horen. Het marktaandeel steeg in deze periode met een procentpunt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar naar 13,3 procent. Dat blijkt uit cijfers van het Nationaal Luisteronderzoek. [Radio.NL/Novum]

Gerelateerde berichten