TLC heeft het eerste kwartaal van dit jaar succesvol afgesloten met een all day marktaandeel van 4,6% in de doelgroep vrouwen 20-49. Dit is een groei van 31% ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar.
Onder vrouwen 20-34 behaalde TLC zelfs een all day marktaandeel van 5,4% en was daarmee de vijfde zender van Nederland en liet vrouwenzenders als Net5 en RTL 8 achter zich. Vooral in de maand maart was TLC erg succesvol in deze jonge doelgroep, met een marktaandeel van 5,8% (een groei van 45% t.o.v. vorig jaar).
Het best bekeken programma van dit kwartaal was een aflevering van ‘Say Yes To The Dress ‘[1] met gemiddeld 186.560 kijkers (6+) op donderdag 26 maart. Dit is tevens het best bekeken programma sinds de start van de zender (in juli 2011).
Petra Knoth, Channel Director TLC: ‘In februari lieten we al weten dat we de best bekeken vrouwenzender waren op jonge vrouwen, maar het is echt geweldig dat we dit nu kunnen zeggen over het hele 1e kwartaal. Dit bewijst dat we de juiste snaar raken in deze doelgroep. We behaalden zelfs een all day marktaandeel van 5,4% onder vrouwen 20-34, wat 50% hoger is in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.’
Eerste kwartaal BrandDeli
De zenders van BrandDeli hebben maart afgesloten met een marktaandeel van 16,3% (20 t/m 49 jaar). Hiermee is maart een goede afsluiter van een succesvol eerste kwartaal van 2015. Met een groei van 5% ten opzichte van vorig jaar kwam het marktaandeel van BrandDeli in het eerste kwartaal uit op 16,2% (20 t/m 49 jaar).
Voor FOX, National Geographic Channel en TLC is het zelfs het beste eerste kwartaal ooit. Met 619.000 kijkers is de Eredivisie wedstrijd Ajax-Feyenoord van zondag 25 januari 2015 een kijkcijferrecord voor FOX Sports dit seizoen.
Ook online zijn er successen te vieren (all day, inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzenden). Zo werden er op het populaire online kidsplatform van Nickelodeon meer dan 7,1 miljoen streams gerealiseerd in het eerste kwartaal, een groei van meer dan 70% ten opzichte van vorig jaar. BrandDeli representeert in totaal dertien lineaire en digitale TV-merken in Nederland: 24Kitchen, Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, Eurosport, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic Channel, Nickelodeon, TeenNick en TLC. [Radiowereld.NL]