Sky Radio stijgt door bij doelgroep jonge vrouwen

Bijna 3,6 miljoen verschillende luisteraars stemmen wekelijks af op Sky Radio, dat blijkt uit de vanmorgen gepubliceerde luistercijfers van NLO/GfK. Het marktaandeel in Vrouw 20-34 jaar blijft maar stijgen. Met een groei van 14% ten opzichte van vorig jaar komt het aandeel nu uit op 15,9%.

Sky Radio: “Als we iets verder terugkijken is de groei bij jonge vrouwen nóg indrukwekkender. In 2011 behaalde Sky nog een aandeel van 9,6%. Daarmee vergeleken betekent dat een groei van maar liefst 66%.”

Radio Veronica
“Het bereik van Radio Veronica is in vergelijking met een jaar geleden met zo’n 100.000 luisteraars per week toegenomen en komt nu op ruim 1,6 miljoen luisteraars. In de belangrijke doelgroep Man 20-34 jaar weet Radio Veronica een marktaandeel van 8,3% te behalen. Dat is een groei van 30%! Onder andere de nieuwe programmering, de acties en de hitlijsten spreken deze doelgroep flink aan”, zo meldt de Rky Radio Group. [Radiowereld.NL]