Beste maand ooit voor 24Kitchen

24Kitchen, te zien in meer dan zes miljoen huishoudens, heeft afgelopen maand haar hoogste marktaandeel sinds de lancering in 2011 behaald. In juli keken in totaal 3,8 miljoen mensen (6+) naar de zender en behaalde 24Kitchen recordcijfers in alle relevante doelgroepen: onder 20 tot 49-jarigen groeide de zender met maar liefst 75 procent ten opzichte van vorig jaar.

Ook in de jongere doelgroep 20-34 jaar laat 24Kitchen bij zowel mannen als vrouwen enorme groei zien.

Groei in alle doelgroepen
In de doelgroep 20-49 jaar groeit 24Kitchen in juli naar een marktaandeel van 0,8% waarbij vrouwen 20-49 met 67% groeiden naar 0,9% en mannen 20-49 met 87% naar 0,7%. In de doelgroep 20-34 jaar groeide 24Kitchen met 143% naar 1% marktaandeel en had de zender 1,1% marktaandeel onder vrouwen 20-34 (+119% vs. juli vorig jaar) en 0,9% in mannen 20-34 jaar (+180% vs. juli vorig jaar).

Zomerprogrammering
In juli werd onder de noemer ‘de zomer voor food lovers’ de nieuwe zomerprogrammering van 24Kitchen gelanceerd waarmee de zender naast programma’s over bereiding, ook bredere food-thema’s aansnijdt. De juli-cijfers bewijzen dat deze verbreding zijn vruchten afwerpt.

Vooral de serie ‘Zoals Alleen Oma Dat Kan’ met Danny Jansen trekt een groot kijkerspubliek. Daarnaast scoort de reeks ‘Casa Caminita’, waarin chef Giovanni bekende gasten als Marco Borsato, Robert ten Brink en Angela Groothuizen in zijn restaurant ontvangt, zeer goed. Ook hebben de programma’s van Jamie Oliver bijgedragen aan de populariteit van de zender.

Channel Manager 24Kitchen Kirsten Gelissen: “Het is fantastisch dat de zomer voor food lovers zo aanslaat en de jongere kijkers 24Kitchen ook weten te vinden. Ik ben enorm trots op het succes en het feit dat onze kijkers de nieuwe programma’s zo weten te waarderen. Zulke recordcijfers zijn bovendien een mooie beloning voor onze hardwerkende chefs.” [Radiowereld.NL]