De tv-zenders van BrandDeli hebben juli afgesloten met een marktaandeel van 17,6% (20 t/m 49 jaar), waarmee een groei van 17% ten opzichte van vorig jaar is gerealiseerd.
De groei kwam voor een groot gedeelte uit het primetime tijdvak, waarin het marktaandeel met 22% groeide naar 11,3%. Onder Millennials (13 t/m 34 jaar) werd in juli zelfs een marktaandeel van 24,6% behaald, waarmee BrandDeli de marktleider binnen deze jonge doelgroep is. Zelfs in deze zomermaand wisten de zenders nog meer dan 86% van de Millennials te bereiken.
24Kitchen, Comedy Central, Comedy Central Family, Eurosport, FOX, FOX Sports, ID en TLC lieten allemaal een groei zien ten opzichte van vorig jaar in de doelgroep 20-49 jaar. Met een marktaandeel van 18,1% (6 t/m 12 jaar, 06:00-21:00 uur) behaalde ook Nickelodeon een hoger marktaandeel dan vorig jaar. Mede door het nieuwe programma’s als “Erecode” en “Alvinnn! and the Chipmunks” en klassiekers als “SpongeBob” en ‘Huis Anubis’ is de zender weer de kidsmarktleider in juli.
BrandDeli
BrandDeli is een mediabedrijf dat ontstaan is uit een samenwerking van Discovery Networks Benelux, Viacom International Media Networks en FOX International Channels. De organisatie representeert diverse tv-zenders in Nederland zoals: 24Kitchen, Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, Eurosport, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic Channel, Nickelodeon, TeenNick en TLC. Daarnaast representeert BrandDeli de online video platformen WildHitz en Makers Channel. [Radiowereld.NL]