Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Nieuwe mannenzender Spike start in oktober bij Nickelodeon

Op 1 oktober lanceert Viacom International Media Networks (VIMN) in Nederland de mannenzender Spike, voorlopig als blok van vijf uur (tussen 21 uur en 2 uur ‘s ochtends) op hetzelfde kanaal als Nickelodeon. Spike biedt entertainment met een scherp randje voor volwassenen.

De zender brengt originele programma’s zoals de reality show Bellator MMA, waarin ’s werelds beste vechters het tegen elkaar opnemen in de ring, Catch a Contractor, waarin de host, Adam Corolla, en zijn team op zoek gaan naar gerechtigheid voor families die gedupeerd zijn door louche aannemers en de hit-show Lip Sync Battle waarin celebrities een nummer naar eigen keuze playbacken en battelen voor de hoogst haalbare eer.

Maurice Hols, General Manager VIMN Benelux: “Na de VS en de UK is Nederland het derde land ter wereld waar wij het merk Spike introduceren. Een geweldige kans. De focus van Spike ligt op het non-lineaire aanbod van onze internationale content. Daarnaast zal het merk Spike een perfecte aanvulling zijn op ons merk,- en doelgroep portfolio met daarin de merken Comedy Central, Nickelodeon en MTV”.

Spike bestaat al sinds 2003 en richt zich op mannen tussen 18 en 49. De tv-zender krijgt door deze actie direct toegang tot vrijwel alle Nederlandse huishoudens. Begin 2016 zal Spike ook worden uitgebreid met een On Demand Video Platform, waarmee de consument zelf kan bepalen wanneer hij of zij de favoriete Spike-programma’s wil bekijken. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten