Publieke omroep massaal bekeken tijdens feestdagen

De tv-programma’s van de NPO zijn tijdens de feestdagen massaal bekeken, zo meldt de NPO in een extra persbericht. De best bekeken uitzending was de Oudejaarsconference van Herman Finkers bij de Vara met bijna 3,8 miljoen kijkers. Dat is inclusief de ruim 700.000 kijkers die het programma na de uitzending op 31 december via NPO Gemist hebben teruggekeken.

Ook de terugblik van het ‘Boer zoekt vrouw’ op 27 december was met ruim 3,6 miljoen kijkers deed het goed. Behalve massaal bekeken werden beide uitzendingen hoog gewaardeerd, met respectievelijk een 8,0 en 7,7.

Met het Acht uur Journaal (NOS) op Nieuwjaarsdag en de start van Wie is de Mol op 2 januari wist de NPO het bereik vast te houden. De eerste uitzending van Wie is de Mol trok ruim 2,7 miljoen kijkers en haalde een hoge waardering van 8,2.

Shula Rijxman, lid van de Raad van Bestuur van de NPO, is heel blij met de cijfers. “We zorgen met relevante programma’s voor veel plezier tijdens de feestdagen. De cijfers laten zien dat het publiek onze programma’s in hun hart hebben gesloten. Daar mogen we trots op zijn.”

Terugblik 2015
Over heel 2015 gemeten deed de NPO het volgens de NPO goed in de ranglijst van best bekeken programma’s. Het entertainmentprogramma ‘Boer zoekt Vrouw’ was de onbetwiste nummer 1, zo meldt NPO. De ontknoping op 15 maart trok ruim 4,6 miljoen kijkers. Op de tweede plaats volgt The Passion (EO) met 3,8 miljoen kijkers en op plaats 3 staat de Oudejaarsconference van Herman Finkers.

NPO 1 bleef in 2015 de meest bekeken tv-zender van Nederland met een marktaandeel van 22,2 procent, gevolgd door RTL4 met 17,7 en SBS6 met 9,8 procent. NPO 2 en NPO 3 maken de Top 5 vol met respectievelijk 6,7 en 5,1 procent. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten