De radiocommercial ‘Ringbandjes’ van Amstel Radler 0.0% is verkozen tot de beste radiocommercial in maart en is hiermee genomineerd voor de publieksprijs van de ‘RAB Radio Advertising Awards’. Op 28 juni vindt de uitreiking plaats tijdens het méér-met-radio-event in de A’DAM Toren. Dan wordt bekend welke radiocommercial de publieksprijs wint.
De radiocommercial scoort vooral hoog bij mannen.
Radio is overdag het meest dominante medium en bereikt de werkvloer tussen de oren. De campagne draait om kleine feestmomentjes op kantoor.
Radio Advertising Awards
Het RAB organiseert op 28 juni 2016 de uitreiking van de Radio Advertising Awards waarbij de publieksprijs een van de Awards is. Voor deze prijs worden tien voorrondes gehouden waarin steeds tien radiocommercials worden beoordeeld.
Bol.com, Unox Knaks, Stop heling, Wordookdonor.nl, Unox rookworst, BOB, Vodafone en KPN zijn al genomineerd. In de komende weken wordt de laatste genomineerde gekozen door het Nederlands publiek en daarna kan er gestemd worden.
Marktonderzoek
Aan de steekproef hebben slechts 628 Nederlanders meegedaan van 13 tot 64 jaar, op basis van leeftijd en geslacht van 18 tot en met 24 april 2016. Marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel voerde in opdracht van RAB (Radio Advies Bureau) uit. RAB is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations. [Radiowereld.NL]