Zoeken
Sluit dit zoekvak.

RTL-programma De Succesfactor licht kijkers op met prijzenfestival

Het tv-programma Rambam heeft een ondernemersprijs gewonnen met een niet bestaand bedrijf. De makers richtten een fictief uitzendbureau op om aan te tonen dat de ‘Succes Awards’, naar eigen zeggen de grootste ondernemersprijs van Nederland, doorgestoken kaart zijn. Een Succes Award kost namelijk 12.750 euro.

RTL-programma De Succesfactor licht kijkers op met prijzenfestival Met succes: het bedrijf van Rambam werd namelijk ook uitgeroepen tot branchewinnaar in de categorie job recruitment. De uitzending van Rambam over de Succes Awards is donderdagavond (12 januari) om 22.05 uur te zien op NPO 3.

Prijs?
De prijs werd toegekend na een “brancheonderzoek” van twee dagen waarin onomstotelijk werd bewezen dat het fopbedrijf van Rambam met kop en schouders boven de concurrentie uitstak. Uit het juryrapport:

“Topp Recruitment is een zeer hoogwaardig bedrijf, dat in de loop der tijd een opmerkelijke positie heeft opgebouwd. Absoluut een specialist op haar vakgebied. Gedrevenheid, innovatievermogen, durf en visie, plus een 100% focus op de klant maken van haar een absolute topper in haar wereld.”

Uitgekookt verdienmodel
Volgens de makers van Rambam zijn de ‘Succes Awards’ geen echte prijs, maar een uitgekookt verdienmodel. “Winnaars” betalen 12.750 euro (ex. btw) om bovenaan te eindigen in hun branchecategorie.

RTL7
Daarvoor ontvangen ze niet alleen een prijs, maar ook een item in het door voormalig TROS-coryfee Bert Kuizinga gepresenteerde tv-programma De Succesfactor op RTL7.

Het onderzoek van Rambam toont aan dat voor elke deelnemer een nieuwe branchecategorie in het leven wordt geroepen, zodat iedere deelnemer ook daadwerkelijk wint. De Succes Awards kent branchewinnaars in ruim 500 verschillende categorieën, en genereert daarmee naar schatting een omzet van ruim zes miljoen euro. Rambam trok zich na het ontvangen van het nominatierapport terug en betaalde de 12.750 euro niet. [Radiowereld.NL]