Groei tv-zenders van BrandDeli zet door op primetime

De BrandDeli zenders hebben de maand april afgesloten met een primetime marktaandeel van 11,4% op doelgroep 20 tot 49 jaar. Comedy Central, FOX Sports, ID, MTV, Spike en TLC zagen allemaal hun marktaandeel iets stijgen. Ook kidszender Nickelodeon had een succesvolle maand en was weer marktleider op de jonge doelgroep 6 tot en met 12 jaar.

Groei tv-zenders van BrandDeli zet door op primetime De Eredivisie voetbalklassieker Ajax-Feyenoord (FOX Sports), de première van een nieuw seizoen Prison Break (FOX), de Britse detective Death In Paradise (BBC First) en de MotoGP (Eurosport) zijn programma’s die in april veel kijkers trokken naar de zenders uit het BrandDeli portfolio.

Doordat veel voetballiefhebbers afstemden op FOX Sports voor de naderende ontknoping in de Eredivisie steeg het marktaandeel in april verder.

Ook de relatief nieuwe zender Spike noteerde een flinke groei. Voor kidszender Nickelodeon was april eveneens een goede maand met 20,5% marktaandeel in de doelgroep 6-12 jaar. Hierdoor was Nickelodeon voor de vierde opeenvolgende maand marktleider in de jonge doelgroep.

BrandDeli is momenteel verantwoordelijk voor de verkoop van reclame voor 24Kitchen, BBC First, Comedy Central, Discovery, Eurosport, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic, Nickelodeon, Spike, TLC en Viceland. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten