Door alle ontwikkelingen het afgelopen decennium is radio veel meer dan fm alleen. Radiostations zijn een merk geworden. Ook Slam en 100%NL zijn volop in transitie. Deze omslag vraagt ook een andere werkwijze van DJ tot redactie. Hierdoor ontstond de wens voor een nieuwe redactietool wat hierin snel en eenvoudig faciliteert.
Na een grondige marktverkenning bij Slam en 100%NL blijkt RadioManager van Pluxbox de beste oplossing te bieden om luisteraars weer te vinden en binden.
De manier van radio luisteren is aan het veranderen. Mensen luisteren niet alleen de traditionele FM-radio in de keuken, maar ook DAB+ in de auto en onderweg in de trein of op de fiets via de smartphone. Radiomerken zijn meer zichtbaar dan ooit. Denk aan SLAM!/100%NL app, Social Media en internet radio.
Anton van Lieshout, Station Director van Slam: “Radio is aan het innoveren, daar hoort een veelzijdig CMS als RadioManager bij”.
RadioManager
RadioManager faciliteert radiostations om content te creëren naar behoefte van de luisteraars op dat moment en eenvoudig te distribueren naar verschillende platformen. Alle informatie vanuit verschillende afdelingen van het station en systemen, zoals een playout, music scheduling en content management, wordt overzichtelijk gebundeld in 1 scherm. Dit zorgt voor een weergave van de gehele storyline en de daarbijbehorende insights.
Voor alle betrokkenen, van sales tot DJ, is zichtbaar wat op dat moment gebeurt, is geweest en nog gaat komen. Denk aan het laatste nieuws, acties, bijzondere gasten, artistinfo en evenementen. De content is voor alle betrokkenen zichtbaar en te reproduceren. Zonder overdracht kan eenheid worden gecreëerd in de programma’s en content op de verschillende kanalen zoals Social Media, RDS en Visual Radio.
Het merk wordt versterkt doordat 1 station, 1 geluid laat horen. De luisteraar wordt gedurende de dag meegenomen, waardoor hij zich verbonden voelt en connected blijft. Het station staat hierdoor dichterbij zijn luisteraar en vice versa. Het vergroten van de zichtbaarheid off air vergroot ook de kans op het ontwikkelen van nieuwe relaties.
Futureproof
De radiowereld zal zich de komende jaren in een hoog tempo blijven ontwikkelen. Ook hier willen SLAM! en 100%NL meteen op in kunnen spelen. Dit is mede een reden geweest om over te stappen op RadioManager. Pluxbox is al meer dan 10 jaar actief in de radio industrie. Ze blijven continu ontwikkelen met meer dan 200 stations uit binnen- en buitenland. Ervaring leert dat Pluxbox niet meegaat met de trends in de radiowereld maar dat zij aan de wieg staan van nieuwe ontwikkelingen door buiten bestaande kaders te durven denken en dit technisch mogelijk te maken. [Radiowereld.NL]