De NPO kiest voor Prepr als contentmanagementplatform voor alle radiozenders. Dit vereenvoudigt de voorbereiding en het uitzenden van content voor radioprogramma’s, het verwerken van reacties van luisteraars en het publiceren van fragmenten op websites, in de app en via sociale media.
Daarnaast zijn steeds meer manieren om radio te luisteren. Live, via podcasts of door fragmenten op websites, in de app of via social media. En in de nabije toekomst ook via smart speakers zoals van Amazon en Google.
Daarnaast hebben luisteraars steeds meer mogelijkheden om te reageren via apps en sociale media. Om al deze content goed te beheren was de NPO op zoek naar een nieuw contentmanagementplatform. Na een zorgvuldige aanbesteding koos de NPO voor Prepr.
Prepr, afgeleid van preparation, is een innovatief contentmanagementplatform voor radiostations, waarmee je programma’s kunt voorbereiden en uitzenden. Ook reacties van luisteraars kunnen eenvoudig beheerd worden.
Daarnaast kunnen redacteuren fragmenten van uitzendingen direct publiceren op websites, in apps en via sociale media. Hierdoor is het voor radiostations mogelijk direct in te spelen op het snel veranderende medialandschap en gedrag van luisteraars.
In het geval van de publieke omroepen zorgt dit ook voor een verdergaande samenwerking tussen de NPO, omroepverenigingen en regionale omroepen.
Prepr is ontwikkeld in samenwerking met 538 en inmiddels in gebruik bij alle zenders van Talpa Radio (538, Sky Radio, Veronica en Radio 10), de nieuwsdienst van Talpa Radio, verschillende regionale omroepen (waaronder Omroep Flevoland) en bij landelijke zenders in België en Zweden. [Radiowereld.NL]