Het tv-programma Brandpunt+ heeft donderdagavond de gouden Dutch Interactive Award (DIA) gewonnen. In de Beurs van Berlage kregen de makers van het programma de prijs uitgereikt voor een geslaagde metamorfose.
Niet langer ligt de focus alleen op wat er mis gaat in de wereld, maar er wordt nu vooral gezocht naar oplossingen of nieuwe perspectieven.
De jury van de Dutch Interactive Award prijst de nieuwe aanpak en de vernieuwende manier waarop online en televisie samenwerken bij Brandpunt+.
Uit het juryrapport: “Met het veranderende mediagebruik en de journalistiek die onder druk staat is het een grote uitdaging millennials met journalistieke content te bereiken. Brandpunt+ slaagt erin om een nieuw journalistiek geluid te verpakken in krachtige visuele vertelvormen. En daarmee succesvol jongeren te bereiken met inhoudelijke verhalen.
Brandpunt+ laat zien dat een online initiatief de motor voor impactvolle verandering kan zijn. Met de aanstekelijke, visuele content lukt het Brandpunt+ om millennials met journalistieke verhalen te bereiken. Maar niet alleen dat: ook is het online team erin geslaagd een tv-titel én redactie totaal te vernieuwen.” [Radiowereld.NL]