Marktaandeel BrandDeli in doelgroep 20 tot 49 jaar groeit door

Met 11,9% marktaandeel in de doelgroep 20 t/m 49 jaar realiseerden de tv-zenders uit het portfolio van BrandDeli in mei in primetime een groei van 8% ten opzichte van vorig jaar. Over de gehele dag bedroeg het marktaandeel 18,8%, het hoogste marktaandeel van het jaar tot nu toe.

Marktaandeel BrandDeli in doelgroep 20 tot 49 jaar groeit door De maand mei stond in het teken van grote (inter)nationale sportevenementen. Op Fox Sports stemden veel voetballiefhebbers af op de play-off wedstrijden in de Jupiler League en de Eredivisie.

Eurosport bereikte met de wielerklassieker Giro d’Italia maar liefst 3,6 miljoen kijkers (6+). De absolute kijkcijferpiek (837.000 kijkers) werd genoteerd in het laatste uur van de etappe van vrijdag 25 mei, toen Chris Froome de roze trui bemachtigde. Vanaf eind mei konden tennisliefhebbers terecht op Eurosport voor een dagelijks verslag vanaf de gravelbanen van Roland Garros.

Naast de sportevenementen kende de maand mei ook andere bijzondere televisiemomenten op de BrandDeli-zenders. Zo zond TLC de special When Harry Met Meghan: A Royal Engagement uit over het Britse sprookjeshuwelijk, ging op MTV een nieuw seizoen van het programma Ex On The Beach: Double Dutch van start en had Spike de première van de realityserie Team Kops over hoe worstellegende Bert Kops niet alleen MMA- en kickbokskampioenen maar ook bekende Nederlanders traint.

BrandDeli
BrandDeli is een mediabedrijf dat verantwoordelijk is voor de reclame verkoop voor de lineaire en digitale TV-merken en online platformen van o.a. 24Kitchen, BBC First, Comedy Central, Discovery, Eurosport, Fox, Fox Sports, ID, MTV, National Geographic, Nickelodeon, Spike, TLC en Viceland. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten