Het overkoepelende orgaan van de publieke omroep wil het budget voor levensbeschouwelijke programma’s halveren. Daar is de EO niet blij mee. Daarom start de EO een actie met tv-spotjes, uitgezonden tijdens de STER-reclameblokken. Daarin roept de EO-directeur kijkers op om voor een tientje per jaar lid te worden van zijn omroep.
Verhalen die er echt toe doen.
Of je nou gelovig bent of niet….. En juist die worden het hardst getroffen door de bezuinigingen.
Vindt u, samen met ons, dat deze programma’s niet mogen verdwijnen? Help nu mee en word lid! Want we hebben elkaar nodig, juist nu het erop aankomt. Ga naar eo.nl/wordlid en meld je aan. Dank u wel voor uw steun!”
Bezuiniging
Er wordt minder geadverteerd waardoor reclame-inkomsten dalen bij de NPO. De publieke omroep krijgt volgend jaar ruim 60 miljoen euro minder van minister Arie Slob (Media).
Onlangs maakte de NPO bekend dat de organisatie gaat snijden in de geloofsprogramma’s van de EO. Het budget daarvoor daalt ten opzichte van vorig jaar met tweederde. Over de achtergrond daarvan vertelde Arjan Lock onlangs:
“De NPO vindt dat er bovenmatig veel programma’s zijn over levensbeschouwing en religie,” vertelt Lock. “Maar dat is absolute onzin en het laat zien dat dit besluit vanuit een verkeerd sentiment genomen is. Verder doet het geen recht aan een missionair gedreven omroep als de EO. Ik wil er daarom alles aan doen om te laten zien dat levensbeschouwing van groot belang is.”
De spot is vanaf maandag 30 juli in STER-tijd op NPO1 en NPO2 te zien is. [Radiowereld.NL]