De kwartaalwinnaars ‘Ster Gouden Loeki’ van het tweede kwartaal zijn bekendgemaakt. Ze maken allemaal kans op de Ster Gouden Loek 2018. Hieronder in alfabetische volgorde:
Hieruit zijn de volgende kwartaalwinnaars naar voren gekomen, in willekeurige volgorde. Ze maken begin 2019 allemaal kans op de Ster Gouden Loeki.
Kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki
– HandicapNL met ‘HandicapNL: iedereen eerlijke kansen!’ (Living the brand)
– Hertog IJs met ‘Hertog IJssalon’ (Alfred International)
– LG Electronics Benelux met ‘OLED TV’ (Roorda)
– Liga met ‘We kunnen er tegenaan!’ (Alfred International)
– McDonald’s Nederland met ‘Bacon Clubhouse Beef of Chicken’ (TBWA\NEBOKO)
– Natuurmonumenten – OERRR met ‘Help de bij’ (Graphic)
– Pickwick Nederland met ‘De Tea Topic van Tarek’ (TBWA\NEBOKO)
– Reaal met ‘Freek Vonk en de pelikaan’ (Etcetera)
– Rijksoverheid met ‘Geef vrijheid door!’ (KesselsKramer)
– Zwitsal met ‘We begrijpen hoe het voelt!’ (Born05)
De 23 Ster Gouden Loeki winnaars van de afgelopen jaren: KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009), Calvé Pindakaas ‘Pietertje’ (2010), T-Mobile ‘Altijd Samen’ (2011), Telfort ‘Lekker lang bellen’ (2012), a.s.r. ‘Olli’ (2013), KNGF met ‘Buddyhond’ (2014), Albert Heijn ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ (2015), Jumbo ‘Helemaal Kerst met Jumbo’ (2016) Albert Heijn met ‘Appie Christmas’ (2017)
Ster Gouden Loeki
Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de 10 mooiste, leukste, populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials zijn opnieuw aan een onafhankelijk panel van GFK voorgelegd, met als resultaat een top 10. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50% bepaald door het publiekspanel en voor 50% door het Nederlands publiek. [Radiowereld.NL]