RTL Nederland verbetert haar resultaten

RTL Nederland doet het goed binnen de RTL Groep. De Nederlandse dochter zette in de eerste helft van 2018 13 miljoen euro meer omzet in de boeken. Nederland heeft het bedrijfsresultaat van 32 miljoen euro (vorig jaar 19 miljoen) te danken aan tv-reclame, maar ook aan niet nader gespecificeerde inkomsten uit Videoland.

RTL Nederland verbetert haar resultaten Sven Sauvé, CEO RTL Nederland over de halfjaarcijfers 2018: “Ik ben heel tevreden met de resultaten.

De focus die we binnen ons bedrijf hebben aangebracht met onze Fancentric-strategie en de grote investeringen in onze digitale ambities werpen zijn vruchten af.

Deze halfjaarresultaten en de zeer sterke groei van 122% van het aantal abonnees bij Videoland is daarvan een zichtbare uitkomst. We blijven volop investeren in de ontwikkeling van verrassende nieuwe lokale content die aansluit bij de smaak van Nederland.

Door in de voorhoede te lopen van de technologische ontwikkelingen, kunnen we mensen bovendien een nog betere en persoonlijker kijkerservaring bieden. Bij alles wat we doen staat de Nederlandse consument altijd op 1.” [Radiowereld.NL]
Foto RTL