Gerard Ekdom: Radio 10 moet van stoffige imago af

Het wordt tijd dat het stof van het imago van Radio 10 wordt afgeblazen. Dit stelt de kersverse ochtenddeejay van het station in een interview met De Telegraaf. “Het is allang niet meer de zender die de hele dag gouwe ouwen uitzendt.”

Gerard Ekdom: Radio 10 moet van stoffige imago afDie zijn nog wel ruimschoots aanwezig hoor”, vervolgt Ekdom in De Telegraaf. “Want dat is wat mensen willen horen. Ze willen nummers herkennen.”

Volgens de deejay heeft iedereen een ‘soundtrack’ die bij zijn of haar leven hoort. Luisteraars worden er blij van als ze die horen.

Maar ik blijf Gerard Ekdom. Tussen de hits van Coldplay en Prince ga ik ook platen draaien die niemand kent. Juist tussen twee hits in komt zo’n onbekende parel echt tot zijn recht.”

Gerard Ekdom maakte afgelopen maandag onverwachts al zijn debuut op Radio 10. Oorspronkelijk zou hij pas komende maandag (3 september) beginnen, maar dit was dus een weekje eerder.

De vervroegde start zorgde gelijk voor flink wat media-aandacht. Daarnaast is de kop van Ekdom momenteel in menig bushokje te zien. Ook is er een tv-commercial die op commerciële tv-zenders te zien is. De STER weigert ‘m namelijk uit te zenden. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten