Marktaandeel Qmusic stijgt verder

Qmusic doet het goed volgens de nieuwste meting van de luistercijfers. In de meetperiode juli – augustus versterkt de zender de tweede positie in het radiolandschap, binnen de belangrijke doelgroep 20 – 49 jaar. In 10+ staat Q nog onder Radio 538 en NPO Radio 2.

Marktaandeel Qmusic stijgt verder Het marktaandeel van Qmusic kwam in deze periode uit op een 14,5% in de doelgroep 20 – 49 jaar, wat het hoogste marktaandeel betekent voor de juli – augustus-meting sinds 2014.

Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, stijgt het aandeel met 12% in de de Q belangrijke doelgroep 20 – 49 jaar en 19% in de doelgroep 10+.

Radio 538 blijft overigens bij deze doelgroep marktleider met 18,4%. NPO Radio 2 staat derde met 11,7%.

Zendermanager Dave Minneboo: “We zijn heel tevreden met opnieuw positieve resultaten. We hebben de tweede positie weten te versterken en kunnen concluderen dat het radiospel Het Geluid onverminderd populair blijft.

Daarnaast hebben we ons tijdens de warme dagen weten te onderscheiden met de Top 500 van de Zomer, waarbij luisteraars zelf de lijst van beste zomerhits samenstellen.” [Radiowereld.NL]