De sites en apps van Nederlandse radiostations bereikten in december 2018 een nieuw record. Gezamenlijk bereikten ze 48% van de Nederlanders van 13 jaar en ouder. Daarmee was het bereik hoger dan bijvoorbeeld Spotify (41%).
Dit blijkt uit gegevens van het GfK Digital Audience Measurement (DAM) Jaaroverzicht 2018, het online bereikonderzoek waarin sinds 2013 het digitale gedrag van de Nederlandse bevolking wordt onderzocht.
Het nieuwe record van de radiostations wordt mogelijk veroorzaakt door de populariteit van de Radio Top 2000, het afscheid van radio-icoon Edwin Evers op Radio 538, maar ook het jaarlijks terugkerende 3FM Serious Request en de Top 4000 van Radio 10. [Radiowereld.NL]
Foto: Pixabay
Gerelateerde berichten
‘3FM wil weer die uitgesproken alternatieve popzender zijn’
24 september 2018
Lindo Duvall weg bij Radio Veronica (met audio)
31 december 2014
Telegraaf Media Groep lijdt minder verlies
12 maart 2013
De Mol presenteert Vrienden van Amstel Live bij RTL4 en RTL5
26 januari 2017
Renzo Veenstra nieuwe hoofdredacteur Omroep Brabant
25 september 2017
538 organiseert feest voor Edwin Evers met Bedankttour
26 november 2018