De sites en apps van Nederlandse radiostations bereikten in december 2018 een nieuw record. Gezamenlijk bereikten ze 48% van de Nederlanders van 13 jaar en ouder. Daarmee was het bereik hoger dan bijvoorbeeld Spotify (41%).
Dit blijkt uit gegevens van het GfK Digital Audience Measurement (DAM) Jaaroverzicht 2018, het online bereikonderzoek waarin sinds 2013 het digitale gedrag van de Nederlandse bevolking wordt onderzocht.
Het nieuwe record van de radiostations wordt mogelijk veroorzaakt door de populariteit van de Radio Top 2000, het afscheid van radio-icoon Edwin Evers op Radio 538, maar ook het jaarlijks terugkerende 3FM Serious Request en de Top 4000 van Radio 10. [Radiowereld.NL]
Foto: Pixabay
Gerelateerde berichten
‘De Stemband’ even terug op Veronica
7 november 2008
Headlines uit de krant: donderdag 28 juni
28 juni 2007
538 Report
6 mei 2002
Luistercijfers november – december 2009
28 januari 2010
Veel kort nieuws
16 december 1999
Koninginnedagfeest 538 mogelijk niet meer gratis
18 november 2011