Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Radiostations verdienen flink meer aan radioreclame

Adverteerders hebben in het eerste kwartaal van 2019 ruim 3,2 miljoen euro meer besteed aan radioreclame dan vorig jaar, dit is een stijging van 8,2%. De totale radioreclameomzet telt op naar 42,1 miljoen en komt daarmee op het hoogste niveau sinds het eerste kwartaal van recordjaar 2008.

En de netto spotreclameomzet stijgt met ruim drie miljoen naar 39,1 miljoen euro en de branded content omzet komt uit op drie miljoen euro. Dit blijkt uit de netto omzetrapportage van het RAB (Radio Advies Bureau).

Liedewij Hentenaar (directeur van het Radio Advies Bureau): “Je ziet dat zowel in Nederland als in Europa de radiomerken met succes durven te innoveren. Digitaal is als distributieplatform een grote aanjager voor continu luisteren. Zo kan radio de vertrouwde relatie van luisteraars met hun favoriete station vergroten. Dat betaalt zich uit.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten