In navolging op België heeft ook Qmusic in Nederland een nieuwe slogan geïntroduceerd. Sinds maandag is “You make us Q” vervangen door “Q sounds better with you.” De nieuwe slogan wordt begeleid een nieuwe audiovormgeving en een opgefriste huisstijl.
Filosofie
De baseline vertaalt de filosofie van Qmusic van het centraal stellen van de luisteraars. “Qmusic brengt elke dag plezier, energie en een goed gevoel”, legt Marketing manager Jorn Agterberg uit. “Content wordt altijd gemaakt vanuit een optimistische blik en daarbij wordt rekening gehouden met de leefwereld van de doelgroep. Elke seconde, 365 dagen per jaar, staat de ontvanger centraal. Want zonder You is er geen Q, is de gedachte achter de slogan. Dat is wat Qmusic al deed en ook zal blijven doen, alleen verwoorden we het voortaan als: Q sounds better with you.”
Extra music-liner
“Naast de nieuwe slogan leggen we ook nog meer de nadruk op hitmuziek”, vult Programmadirecteur Dave Minneboo aan. “Dit is een logische volgende stap na de komst van de Top 40 en een aanscherping van het format. In de audiovormgeving hoor je dat terug door de zogenoemde music-liner ‘Maximum hits’. Deze term komt regelmatig voorbij in de intro van hitmuziek.“
Q sounds better with you is de derde slogan van Qmusic in Nederland. Sinds het najaar van 2015 werd de slogan “You make us Q” gebruikt, terwijl de 10 jaar daarvoor “Q is good for you” de pay-off van de zender was.
Update audiovormgeving
De nieuwe baseline wordt vanaf maandag 16 september in alles doorgevoerd en dat betekent dus ook dat er een update is van de audiovormgeving. De slogan “Q sounds better with you” zal weer gezongen worden, zoals eerder ook het geval was met de slogan “Q is good for you”.
Beluister hieronder een demo van de nieuwe audiovormgeving. [Radiowereld.NL]