BNR Nieuwsradio heeft sinds maandag geen reclameblokken meer om kwart over en kwart voor het hele uur. De reclameblokken zijn nu, net als bij de andere landelijke stations, geclusterd rondom het nieuws op het hele en halve uur. Met deze wijziging hoopt BNR de luistertijd te verlengen.
“We hebben gemerkt dat het voor de luisteraar waarschijnlijk minder lekker luisteren is, omdat je die onderbreking hebt op de kwartieren”, legt technicus en vormgever André Dortmont uit in de podcast BNR Newsroom. “Toen hebben we gezegd: daar moeten we iets aan gaan doen.”
Naast het verdwijnen van de reclameblokken om kwart over en kwart voor het hele uur heeft BNR sinds maandag ook een nieuwe audiovormgeving en een nieuwe stationvoice. [Radiowereld.NL]
Gerelateerde berichten
Prem Radhakishun terug BNR Nieuwsradio
29 september 2006
Nieuwe correspondent Duitsland voor RNW en BNR
28 januari 2011
Alle nominaties Gouden RadioRing 2013 bekend
4 november 2013
Stembussen voor Gouden RadioRing geopend
6 januari 2020