Qmusic blijft marktleider bij de voor adverteerders belangrijkste doelgroep 20-49 jaar. Dit blijkt uit de dinsdagochtend gepubliceerde luistercijfers over de periode mei-juni 2020. De zender loopt zelfs flink uit op de concurrentie.
Wel moet hierbij vermeld worden dat het marktaandeel een optelling is van de landelijke Qmusic en de regionale versies Qmusic Limburg en Qmusic Non-stop Maximum Hits in de Randstad. De laatste twee stations doen niet als zelfstandig station mee aan de luistercijfers.
Radio 538 blijft tweede en stijgt licht door naar 16,0%. Ten opzichte van een jaar geleden is dit een daling van 1,3%-punt.
NPO Radio 2 daalt deze meting opnieuw. Dit keer 1,2%-punt naar 12,7%. Ten opzichte van een jaar geleden is het een daling van 0,2%-punt. Ook Radio 10 (samen met Radio 10 Brabant) krijgt een flinke tik. Het marktaandeel daalt hier met 0,9%-punt naar 10,4%. Vergeleken met een jaar geleden is dit een daling van 0,7%-punt.
Sky Radio maakt het verlies van vorige meting weer goed en stijgt met 1%-punt naar 9,2%. Daarmee doet de non-stopzender het zelfs 0,3%-punt beter dan een jaar geleden.
NPO 3FM verliest voor de derde meting op een rij terrein bij de doelgroep 20-49 jaar. Dit keer zakt het marktaandeel met 0,3%-punt naar een dieptepunt van 3,1%. Veronica daarentegen stijgt voor de derde meting op een rij en noteert nu 5,2% marktaandeel. Dit is een plus van 0,2%-punt ten opzichte van vorige meting en 0,7%-punt ten opzichte van een jaar geleden. [Radiowereld.NL]