Goede start van 2021 voor radiozenders Talpa Network

De radiozenders van Talpa Network hadden in de periode december 2020 – januari 2021 samen bijna 40% van de Nederlandse markt in handen binnen 20-49 jaar, een goede start van dit nieuwe jaar. Samen bereikten de zenders wekelijks bijna 6,8 miljoen unieke Nederlanders.

Goede start van 2021 voor radiozenders Talpa Network Radio 10 haalde met 14,0% marktaandeel een luistercijferrecord in de kerndoelgroep 30-59 jaar in de meetperiode dec-jan. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers.

Met de ‘Top 4000’ en acties als de ‘10 voor 10’ers’, waarmee de zender een podium gaf aan alle kinderen die thuisonderwijs volgden in januari, speelde Radio 10 in op de behoeften van zijn luisteraars.

In de kerndoelgroep 30-59 jaar haalde het station een luistercijferrecord van 14,0% marktaandeel in de meetperiode december 2020 – januari 2021.

De middagshow Somertijd blijft populair en steeg binnen de kerndoelgroep van 13,9% vorig jaar naar 15,7%.

Sky Radio
Ook Sky Radio deed goede zaken in deze periode. Met ‘The Christmas Station’ in december en de actie ‘Leef 1 Jaar Gratis’ in januari werd de zender goed beluisterd en bereikte wekelijks ruim 3,2 miljoen luisteraars in totaal. Voor de achtste periode op rij blijft Sky Radio de bereiksleider onder vrouwen. Bij mannen is het station de nummer twee van Nederland in bereik.

Radio 538
Voor Radio 538 stond in december de voedselbanken actie ‘Missie 538’ centraal en in januari ‘De 538 Avondklokshow’.

Bij 538 was zowel in de commerciële doelgroep 20-49 jaar als in de kerndoelgroep 18-39 jaar een lichte stijging te zien in het marktaandeel ten opzichte van de vorige meetperiode.

Radio Veronica
Ook Radio Veronica timmert verder aan de weg met de Veronica Inside Ochtendshow met Wilfred Genee. De show haalde 6,2% marktaandeel in de commerciële doelgroep 20-49 jaar in deze periode. Verder groeide het station in totaal met 8% ten opzichte van vorig jaar dec-jan.

Marc Adriani, Directeur Radio: “In de maanden december en januari gebeurt er veel op de Nederlandse radio. Ik ben trots op alle initiatieven en acties die wij met onze zenders zijn gestart. Met onze creativiteit en innovatiekracht hebben we bijna 40% van de markt weten te behouden binnen 20-49 jaar, dat is een prettige start van 2021 waarin we verder bouwen aan onze zenders.” [Radiowereld.NL]