De kwartaalwinnaars van het eerste kwartaal voor de Ster Gouden Loeki 2021 zijn weer bekend. Een onafhankelijk publiekspanel van GfK heeft weer veel nieuwe tv-commercials gezien en beoordeeld. Deze onderstaande leuke, ontroerende, spraakmakende en bijzondere commercials maken kans op de prijs.
Overzicht
Albert Heijn met ‘Volop Pasen, vol verrassingen bij Albert Heijn’
Albert Heijn met ‘Bonus en Prijsfavorieten’
ANWB met ‘Al 75 jaar de beste hulp dichtbij’
Bol.com met ‘De winkel van alles makkelijk in huis’
Essent met ‘Besparen is makkelijk met isolatie van Essent’
G-Star met ‘Hardcore denim for the future’
Het Vergeten Kind met ‘Maak je Hart voor vergeten kinderen in sociaal isolement’
Jumbo met ‘Er lekker tegenaan’
Jumbo met ‘Pasen’
Lidl met ‘Leve de lente, met Delicieux van Lidl’
Hoe werkt de Ster Gouden Loeki?
Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op aan het einde van het jaar. Deze 40 commercials worden opnieuw aan een onafhankelijk panel van GfK voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50% bepaald door het publiekspanel en voor 50% door het Nederlands publiek.
‘Frummel’ van de Staatsloterij won vorig jaar de Ster Gouden Loeki.
Wat is de Ster Gouden Loeki?
In 1995 reikte Ster voor het eerst de Ster Gouden Loeki uit. De Ster Gouden Loeki verkiezing is door Ster in het leven geroepen om het Nederlands publiek actief te betrekken bij reclame. Een grotere betrokkenheid leidt tot een grotere acceptatie van reclame: reclame is leuk! Daarnaast wil Ster met de prijs reclamemakers belonen en stimuleren om aantrekkelijke reclame te maken.
De allereerste Ster Gouden Loeki werd in 1995 gewonnen door KLM met de commercial ‘Zwanen’. In de beginjaren was de uitreiking een gebeurtenis op kleine schaal. Vanaf 2002 tot 2016 was de finale live op de publieke omroep te volgen.
De Ster Gouden Loeki is een reclameprijs waarbij het Nederlands publiek (en dus niet een vakjury) de winnaar bepaalt. [Radiowereld.NL]