‘Dutch Media Week’ vindt dit jaar plaats van 3 tot en met 9 oktober. Dutch Media Week is een festival voor iedereen die van media houdt. Dit jaar organiseert en faciliteert Dutch Media Week zeven dagen lang ontmoetingen, kennissessies, experimenten en innovaties over media in al haar facetten.

Xperience Days
Nieuw dit jaar is het speciale weekendprogramma gericht op het grote publiek. Op zaterdag 8 en zondag 9 oktober kan iedereen die geïnteresseerd is in media tijdens de Dutch Media Week Xperience Days een kijkje nemen achter de schermen van het Media Park in Hilversum. Hoe de programmering er precies uit komt te zien wordt vlak voor de start bekendgemaakt op Dutchmediaweek.nl.
Tijdens de Xperience Days presenteren alle mediabedrijven zich: van omroep tot producent en van decorbouwer tot technisch facilitair bedrijf. Met de Xperience Days wil Dutch Media Week de bezoekers meenemen in de wereld van media: hoe komen deze tot stand, welke journalistieke keuzes moeten er soms worden gemaakt en wat is de impact van media op de maatschappij.
Open studio’s
Op zaterdag 8 en zondag 9 oktober kunnen bezoekers kiezen uit een uitgebreid programma vol lezingen, activiteiten en workshops op het gebied van media. Op zondag 9 oktober gaan de deuren van het Media Park open en kan het publiek een kijkje nemen in de studio’s van onder andere Omroep Max, Viaplay en de NPO, maar ook een bezoek brengen aan onder andere NEP, het Studiocentrum, EMG en Beeld & Geluid. [RadioWereld.NL]