De 538 Top 1000 heeft Radio 538 geen windeieren gelegd. Voor het eerst sinds de invoering van de nieuwe luistercijfersmeting begin 2023 mag het station zich marktleider noemen bij de voor adverteerders belangrijkste doelgroep 20-49 jaar.
Het marktaandeel van 538 steeg in week 45 met 1,2%-punt naar 19,2% (ma-zo 6-24 uur 20-49 jaar), terwijl Qmusic blijft steken op 18,7%.
Al enige tijd zit het marktaandeel van Radio 538 in de lift. De afgelopen maanden was ook in de maandcijfers al duidelijk te zien dat het station het gat richting marktleider Qmusic aan het dichten was. In de ochtend wist het station al eerder rivaal Qmusic te verslaan, maar nu is het 538 gelukt om over de hele dag de koppositie in te nemen.
“Ik ben enorm trots op ons toegewijde team dat dit resultaat met elkaar heeft bereikt”, zegt Dave Minneboo, Creative Director Radio bij Talpa. “Hun passie en inzet maken dagelijks het verschil en dat wordt beloond met het marktleiderschap! Met de geweldige programmering die we hebben, met de nummer 1 ochtendshow van Tim, Rick, Niels en Florentien, de middagshow met Frank en Airen en talenten als Bas en Dylan en uiteraard de rest van het fantastische deejay team, zie ik de toekomst voor Radio 538 heel rooskleurig tegemoet!”
Radio 538 zond de afgelopen twee weken de 538 Top 1000 uit, wat het marktaandeel een extra boost heeft gegeven. Als antwoord heeft Qmusic besloten om zijn jaarlijkse Top 1000 te verlengen tot een Top 1500 en eveneens uit te smeren over bijna twee weken. [RadioWereld.NL]