VPRO’s 3voor12 blijft populair

Het online popmagazine van de VPRO 3voor12 kan met veel genoegen terugkijken op 2005. De site, vooral populair onder jongeren, had acht miljoen bezoekers.

Het online popmagazine van de VPRO 3voor12 kan met veel genoegen terugkijken op 2005. De site, die vooral populair is onder jongeren, heeft acht miljoen bezoekers gehad. Dat is vijftig procent meer dan in 2004.

Vorig jaar deed vooral de Jeugd van Tegenwoordig het goed. De hiphopgroep staat op nummer 1 op de Luisterpaal, een plek waar albums een tijdje in hun geheel te beluisteren zijn. Ook staat de groep bovenaan in de categorie ‘songs’, met hun nummer 1-hit Watskeburt. Naast de Jeugd van Tegenwoordig waren de nederpop-act Spinvis, de groep Nightwish en de minimal techno-dj Ricardo geliefd.

Behalve hoge bezoekcijfers ontving 3voor12 vorig jaar BNN’s Rookie Award voor meest innovatieve jongerenprogramma. In december kreeg het online popmagazine tijdens de Nederlandse Academy Awards een Gouden Beeld voor de verslaggeving op popfestival Lowlands.

[Novum]