Bridget Maasland is de meest coole ambassadeur van een goed doel. Dat is de uitkomst van het Nationale CoolCharity-onderzoek.
Bridget Maasland is de meest coole ambassadeur van een goed doel in Nederland. Dat is de uitkomst van het Nationale CoolCharity-onderzoek onder ruim twaalfhonderd mensen. De presentatrice, die zich met haar Dutch Puppy Foundation bekommert om het lot van straathonden, wordt door bijna twee derde van de ondervraagden (66 procent) cool gevonden.
De tweede plaats op de lijst van populaire ambassadeurs wordt ingenomen door Floortje Dessing. Meer dan de helft van de ondervraagden (55 procent) vindt haar cool. De presentatrice van RTL Travel zet zich onder meer in voor de Make Fair Trade-campagne. Haar RTL Travel-collega Daphne Bunskoek eindigde vlak achter Dessing op de derde plaats: 54 procent van de ondervraagden vindt dat de presentatrice, die zich inzet voor de ‘Eet geen dierenleed’-campagne, zich cool mag noemen. Marco Borsato (ambassadeur van War Child) volgt de vrouwen als eerste man op de vierde plaats met 46 procent van de stemmen.
Verder blijkt uit het onderzoek dat zeven op de tien Nederlanders op de hoogte willen worden gehouden van de resultaten van goede doelen. De organisaties doen er volgens de onderzoekers goed aan om evenementen of festivals te organiseren, zoals Dance 4 Life. De meeste ondervraagden zouden aangeven dergelijke acties te waarderen. Fondsenwerving op straat is juist niet cool: bijna driekwart (73 procent) van de ondervraagden stoort zich daaraan.
[Novum]