MTV start in Nederland en Vlaanderen een nieuw digitaal kanaal. Met MTV Brand New Digital TV keert de muziekzender terug naar zijn roots: 24 uur per dag muziek.
MTV start volgende maand in Nederland en Vlaanderen een nieuw digitaal televisiekanaal. Met MTV Brand New Digital TV keert de muziekzender terug naar zijn roots: 24 uur per dag wordt muziek uitgezonden. De lancering van de zender valt samen met het 25-jarige bestaan van MTV en richt zich vooral op het signaleren van nieuwe artiesten. Dat heeft MTV Benelux dinsdag bekendgemaakt.
MTV hoopt met de zender in te haken op de laatste trends en hypes binnen de muziekwereld. Behalve muziekvideo’s worden dagelijks registraties van live concerten uitgezonden.
De nieuwe zender, die alleen is te zien door abonnees van digitale televisie, wordt op 1 augustus om 12.00 gelanceerd met een twee uur durende special. Daarin komen hoogtepunten uit de 25-jarige MTV-historie voorbij, zoals het optreden van The Red Hot Chili Peppers op het Rode Plein in Moskou.
De muziekzender gelooft heilig in de toekomst van digitale televisie en heeft daarom besloten de zender alleen beschikbaar te stellen voor digitale televisieabonnees, zegt woordvoerder Njusja Andersen van MTV Benelux. “We hebben een potentieel bereik van 3,4 miljoen kijkers en op deze manier bereiken we specifiek de doelgroep die wij willen bereiken.”
Britse MTV-liefhebbers zijn al langer bekend met verschillende MTV-kanalen. Sinds 2001 heeft het Britse kijkerspubliek de keuze uit MTV-Base, MTV2 Europe, MTV Dance en MTV Hits.
[Novum]