Jay-Z gaat werken voor biermerk

Jay-Z is overgestapt op bier. De rapper is door het Amerikaanse biermerk Budweiser gevraagd voor het marketingteam van haar Budweiser Select-bier.

Jay-Z is van champagne overgestapt op bier. De rapper is door het Amerikaanse biermerk Budweiser gevraagd voor het marketingteam van haar Budweiser Select-bier. In juni maakte de artiest bekend nooit meer champagne van het merk Christal te zullen drinken omdat hij uitlatingen van de directeur van het merk over de hiphopwereld als racistisch beschouwde. Shawn Carter, zoals de rapper eigenlijk heet, lijkt nu dus een nieuw favoriet drankje te hebben gevonden.

In een persbericht maakt Budweiser bekend Jay-Z te willen betrekken bij de ontwikkelingen van het merk. “Samenwerken met Jay-Z is voor ons een kans om te werken met een van ’s werelds grootste ondernemers en te leren van zijn expertise op het gebied van popcultuur, muziek en het bedrijfsleven. Wij willen gebruik maken van zijn creatieve en vernieuwende manier om mensen te bereiken.”

Jay-Z is naast rapper onder meer platenbaas, clubeigenaar en mede-eigenaar van een professioneel basketbalteam. Hij heeft zijn eigen kledinglijn en heeft zijn naam verbonden aan meerdere goede doelen, zoals het Shawn Carter Scholarship Fund, dat beurzen verstrekt aan middelbare scholieren.

De samenwerking tussen de rapper en Budweiser is deze week in Amerika begonnen met een reclamespotje voor het biermerk waarin een gedeelte van de videoclip van de nieuwe single van Jay-Z, ‘Show me what you got’, te zien is. De single is afkomstig van zijn nieuwe album ‘Kingdome come’ dat op 21 november wordt gelanceerd. Met dit album komt een eind aan het pensioen van de artiest, dat hij drie jaar geleden aankondigde.

[Novum]