Perez Hilton presenteert een eigen kledinglijn. Hij gaat zich richten op vrouwenkleding en accessoires. Zijn lijn ligt vanaf 6 juni in Amerikaanse winkels.
Perez Hilton haalt zijn vingers even van het toetsenbord en lanceert een kledinglijn. De lijn gaat behalve uit kleding ook bestaan uit accessoires en schoenen en wordt alleen verkocht bij Hot Topic, een Amerikaanse winkelketen die zich richt op een jong publiek. Vanaf 6 juni kunnen mensen een echte ‘Perez Hilton’ dragen.
Perez, wiens echte naam Mario Lavandeira luidt, wil niet dat zijn producten worden geassocieerd met kleding die andere beroemdheden op de markt brengen. Zo krijgt hij ‘nachtmerries’ van de lijnen die de The Hills-sterren Lauren Conrad en Heidi Montag lanceerden. “Mijn merk is zich tenminste bewust van het publiek waarvoor het wordt gemaakt”, zegt hij tegen het Amerikaanse tijdschrift OK! Magazine.
De blogger richt zich voornamelijk op vrouwen en brengt t-shirts, hoodies, accessoires en schoeisel naar buiten. “Dit wordt het jaar waarin ik het Perez-merk uitbreid”, zegt de 30-jarige showbizzexpert. “Ik praat vaak over kleding op mijn website en ik heb een goed oog voor wat hip is.”
De website van Perez is een van de populairste weblogs van het moment, en wordt volgens hem door vrouwen tussen 18 en 25 beter bezocht dan MySpace. In februari brachten meer dan 2,8 miljoen internetters een bezoekje zijn site. De entertainmentblogger heeft sinds deze week ook een eigen radiobulletin dat in Los Angeles, New York en Chicago te beluisteren is. Zijn eigen televisieprogramma wordt in de Verenigde Staten op VH1 uitgezonden.
Perez bericht ook wel eens over Nederlandse artiesten op zijn blog. Anouk heeft hij meer dan eens lof toegezwaaid. Vorige maand nog prees hij de nieuwe single ‘Squeeze me’ van Kraak & Smaak de hemel in, die momenteel hoog in de Nederlandse hitlijsten genoteerd staat.
[Novum]