Search
Close this search box.

Hoofd Justin Bieber blijkt verkoopfiasco

Justin Bieber blijkt niet altijd een garantie voor succes. Magazines waar op de cover het hoofd van de tienerster prijkt, verkopen beduidend minder goed.

Justin Bieber blijkt niet altijd een garantie voor succes. Magazines waar op de cover het hoofd van de populaire tienerster prijkt, verkopen beduidend minder goed. Dat meldt de Amerikaanse blog WWD dinsdag.

De februari-editie van Vanity Fair dreigt een van de slechtst verkopende edities te worden in twaalf jaar. De Bieber-cover ging tot nog toe 246 duizend keer over de toonbank. Alleen Will Smith in 1999 en Harrison Ford in 1993 verkochten met respectievelijk 203 duizend en 243 duizend nog minder. Normaal gesproken weet het maandelijkse blad gemiddeld 342 duizend exemplaren te slijten.

Ook Vogue en People kunnen over het Bieber-fiasco meepraten. De oktober-editie van Vogue met de 17-jarige zanger op de cover verkocht zo’n twaalf procent minder. In april 2010 werd de Bieber-cover van People zo’n 25 procent minder verkocht ondanks de veelbelovende kop ‘alles over Justin Bieber’.

Het hoofd van Justin Bieber stond recent ook op edities van Rolling Stone en Us Weekly, maar daar zijn nog geen cijfers van bekend. Waarom de zanger minder verkoopt, blijft een raadsel. “Wie wist dat 12-jarigen geen magazines kopen?”, reageert een woordvoerder van Vanity Fair.

[Novum]