Spot Prorail irritantste radioreclame van 2013

Een radioreclame van Prorail heeft vrijdag Het Houten Reclameblok gewonnen. De spot van de spoorbeheerder is daarmee de irritantste radioreclame van 2013.

Een radioreclame van Prorail heeft vrijdag Het Houten Reclameblok gewonnen. De spot van de spoorbeheerder over veiligheid rond spoorwegovergangen kreeg de meeste stemmen van De Coen en Sander Show-luisteraars en is daarmee de irritantste radioreclame van 2013.

De reclame van Prorail bleef die van telefoonaanbieder Vodafone net voor. Plaats drie is voor de ‘Het houdt niet op, niet vanzelf’-spot tegen huiselijk geweld. Het was de eerste reclame die twee jaar achter elkaar werd genomineerd.

BNN-dj’s Coen Swijnenberg en Sander Lanting willen met Het Houten Reclameblok adverteerders letterlijk voor het blok zetten en hen aansporen de kwaliteit van radiocommercials te verbeteren.

[NOVUM]