Ondernemer Ad Ossendrijver is een crowdfundingsactie gestart voor zijn nieuwste project: Arrow TV. De voormalig eigenaar van radiozender Arrow Classic Rock wil zich nu met video gaan richten op muziekliefhebbers van vaak door reguliere media onderbediende genres.
“Muziek wordt online niet alleen veel geluisterd, er is wereldwijd een exponentiële groei te zien in de consumptie van muziekvideo’s. Maar naast YouTube zijn er weinig opties voor”, zo meldt Ossendrijver aan De Telegraaf. Toch is er een verschil met bijvoorbeeld YouTube. “Op Arrow.tv vind je geen miljoenen tracks, maar wel de juiste.”
Inmiddels draait Arrow TV al een jaar en hebben er in deze ‘testfase’ meer dan een half miljoen mensen gebruik van gemaakt. Daarom willen Ossendrijver en zijn zoon Michael ermee doorgaan. Hiervoor is een investering nodig waarvoor dus een crowdfundingsactie gestart. Investeerders krijgen daarbij aandelen in plaats van rendement op hun lening.
Ad Ossendrijver was 20 jaar geleden oprichter van Arrow Classic Rock, een zender die flink wat overnames en stormen heeft weerstaan. Onder meer de hoge kosten voor een FM-pakket zorgde voor flinke schulden en leidde in 2009 tot het faillissement van het bedrijf achter de radiozender. Een bedelactie bij luisteraars voor geld mislukte destijds.
Sinds enkele jaren zijn Gerro Vonk (de man achter onder meer City FM en Holland FM) en Pierre Karsten eigenaar van de radiozender. Ossendrijver is achter de schermen nog wel betrokken bij Arrow Classic Rock. [Radiowereld.NL]