Radio 538 start met de tweede editie van de 538 voor War Child actieweek. Van 9 tot en met 16 maart zet Radio 538 zich non-stop in voor War Child. Dit jaar draait alles om het inzetten van talent. In acht dagen trekken 538 deejays met de studiotruck langs acht verschillende Nederlandse steden, waar het talent uit de regio de kans krijgt zichzelf te laten zien en horen.
De dagen zijn gevuld met entertainment, acties en optredens van bekende artiesten. Alles met maar één doel: zoveel mogelijk geld ophalen voor het faciliteren van onderwijs voor oorlogskinderen.
Talentenjacht
Tijdens de actieweek staat het inzetten van je talent voor oorlogskinderen centraal. Alles kan: brownies bakken, eindeloos rondjes fietsen, beatboxen of hoelahoepen. Als onderdeel van dit thema introduceert Radio 538 de talentenjacht. Hierbij gaat het radiostation op zoek naar het beste zangtalent van Nederland.
Dit talent mag in de actieweek het 538 podium betreden en zich laten horen voor War Child. De luisteraars van Radio 538 beoordelen de optredens. Elke dag is er een dagwinnaar en op de laatste dag strijden deze tegen elkaar in de finale. De winnaar krijgt een super dik platencontract en airplay op Radio 538. Opgeven voor de voorrondes van deze talentenjacht kan via de website van 538 voor Warchild.
Route actieweek
Radio 538 en War Child doen acht gemeentes aan tijdens de ‘538 voor War Child’ actieweek. Vrijdag 9 maart Maastricht – Vrijthof, zaterdag 10 maart Nijmegen – Koningstraat (Koningsplein), zondag 11 maart ’s-Hertogenbosch – Markt, maandag 12 maart Hilversum – Kerkbrink, dinsdag 13 maart Alphen aan den Rijn – Rijnplein, woensdag 14 maart Meppel – Kerkplein, donderdag 15 maart Leeuwarden – Lange Pijp en op vrijdag 16 maart sluiten 538 af met een feest in Groningen – Grote Markt. [RadioWereld.NL]