De omzet van de FD Mediagroep is in 2011 met ruimt 6 procent gestegen naar 58,7 miljoen euro. De winst voor aftrek van rente, belastingen en afschrijvingen groeide van 7,1 naar 7,9 miljoen euro. De omzet groeide “in weerwil van een dalende nationale advertentie- en oplagemarkt”, meldt FD Mediagroep.
Abonnees
De onderdelen BNR Nieuwsradio en Het Financieele Dagblad (FD) hadden allebei een fors aandeel in het positieve resultaat. Per december 2011 telde de betaalde website van het FD ruim tienduizend abonnees.
“De uitdagingen voor 2012 zijn groot. We zullen ons continu moeten blijven verbeteren om relevant te blijven voor onze lezers en luisteraars en attractief te blijven voor adverteerders. Wij geloven in het verder verrijken en versterken van onze journalistieke merken en producten en dat de eindgebruiker daarvoor wil betalen.” [BNR/Radio.NL]