Bauer Media gaat door met het uitrollen van het jongerenmerk Kiss. Na het Verenigd Koninkrijk en Noorwegen, was afgelopen weekend Finland aan de beurt. Sinds zondag is Kiss te horen op de FM-frequenties van The Voice.
Valentijnsdag is de dag van de liefde en dus wordt er een hoop gekust. Een perfecte dag dus om Kiss te lanceren op de radio. Na negen jaar viel dan ook het doek voor radiozender The Voice in Finland.
Via de 42 FM-frequenties is nu Kiss te horen. Net als The Voice richt ook Kiss zich met een hitradioformat, met een hoog aandeel aan dance en r&b, op de jongvolwassenen.
De slogan van de zender is dan ook “The Beat of Finland.” Saillant detail is dat voor de start van The Voice in 2007 al 12 jaar lang een radiozender met de naam Kiss FM te horen was op de frequenties.
Finland is het derde land waarnaar Bauer Media het jongerenmerk Kiss exporteert. Begin dit jaar verscheen Kiss al in de ether van Noorwegen. Daarnaast is Kiss al jaren een populaire jongerenzender van Bauer in het Verenigd Koninkrijk. Eerst alleen in Londen, maar tegenwoordig ook via DAB in het hele land.
Bauer Media kreeg radiozender The Voice in 2015 in handen door de aankoop van SBS Discovery Radio. Naast Kiss is Bauer ook eigenaar van Radio City en Iskelmä. Eind vorig jaar werd ook Radio Nova gekocht. [Radiowereld.NL]