BNR Nieuwsradio komt vanaf dinsdag (3 april) met het nieuwe programma ‘BNR Beeldbepalers’. Daarin analyseren diverse experts de rol van communicatie, media, creatie en marketing in het dagelijkse leven, om vervolgens met een advies te komen hoe het beter kan.
In de uitzending komen elke dinsdag van 15:00 tot 15:30 uur complexe vragen voorbij bij Diana Matroos.
– Waarom helpen campagnes tegen whatsappen achter het stuur niet?
– Wat als het imago van je bedrijf een flinke deuk heeft opgelopen?
– Hoe grappig mag je eigenlijk zijn als klantenservice?
– Hoe kan Facebook het vertrouwen van de gebruikers terugwinnen?
– Was het de juiste strategie van ING om alsnog van de bonus af te zien?
– En hoe bereik je jongeren in het Netflixtijdperk?
BNR-hoofdredacteur Sjors Fröhlich: “Je ziet hoe groot de invloed van campagnes of creative influencers is op de maatschappij. Het is razend interessant om daar wekelijks over te berichten.”
Presentator Diana Matroos: “Juist door creativiteit, strategie en timing kun je meer impact hebben. Sterker nog, in de ruim twintig jaar dat ik in de media werk, heb ik vaak gezien dat daardoor het verschil tussen succes en mislukking bepaald wordt. Ik verheug me erop om samen met de experts de kunst van dit boeiende vak te delen.” [Radiowereld.NL]