De luistercijfers van Nederlands jongste landelijke radiostation zitten goed in de lift deze zomer. Het marktaandeel stijgt in de doelgroep 20 tot 49 jaar van 2,5% naar 2,9% in juni-juli 2019 ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De groei is hierbinnen vooral zichtbaar onder de millennials.
Millennials zijn luisteraars die over het algemeen zijn geboren tussen 1980 en 2000.
Anton van Lieshout, station director Slam: “In de zomer proberen we onze luisteraars het ultieme gevoel van vrijheid te geven.
Bij Slam hebben we dit jaar ingezet op een uitgebreide festivalzomer waarin we tickets weggaven voor de populairste festivals in binnen- en buitenland.
Gecombineerd met onze belofte van de lekkerste playlist voor op je werk, zijn we erin geslaagd om onze luisteraars langer vast te houden met als resultaat het hoogste marktaandeel 20-49 in een jaar tijd. Om het zomergevoel te verlengen starten we volgende week met de Slam Dance 1000, de beste dance tracks allertijden in een heerlijke mix”. [Radiowereld.NL]