Commerciële zenders zetten opmars voort

In de periode 3 t/m 9 april hebben de gezamenlijke commerciële zenders hun marktaandeel met 1 pct vergroot ten opzichte van de periode 27 maart t/m 2 april (week 13), waarin een marktaandeel van 47 pct werd behaald.

Tegelijkertijd daalde het marktaandeel van de publieke omroepen de afgelopen week met drie pct ten opzichte van week 13. Daarmee is het verschil in marktaandeel tussen publieken (35,1 pct) en commerciëlen (48,0 pct) opgelopen naar 13 pct, zo blijkt uit het Continu Kijkonderzoek (CKO), uitgevoerd door Intomart in opdracht van NOS, Ster en IP.

Nederland 1, TV2 en Nederland 3 behaalden respectievelijk een marktaandeel van 11,2 pct, 15,0 pct en 8,8 pct. Het gemiddelde marktaandeel van RTL4 in week 14 was 17,3 pct (een stijging van 1,3 pct t.o.v. week 13), van RTL5 4,0 pct (1,1 pct meer dan in week 13), van Veronica 7 pct (een daling van 2,1 pct), terwijl SBS6, Net5 en Fox8 actereenvolgens marktaandelen van 10,9 pct, 3,5 pct en 3,1 pct behaalden.
Video was in week 14 goed voor 4,5 pct marktaandeel, de buitenlandse zenders voor 12,3 pct. (Adformatie)