Het ‘nieuwe’ Yorin FM, een van de twee radiozenders van RTL Nederland, heeft steeds meer luisteraars uit de doelgroep 20-34. Dat blijkt uit de meest recente luistercijfers. Het radiostation verloor bij de maandag bekend gemaakte luistercijfers 0,1 procentpunt marktaandeel onder alle luisteraars (10+). In de doelgroep 20-34 doet het station het echter opvallend goed.
In twee maanden tijd is het marktaandeel in de groep 20-34 gestegen van 4 naar 5,6 procent. Ook in de ochtend is een stijging zichtbaar: ‘Stenders Vroeg Op’ scoort tussen zeven en negen uur 5,8 procent marktaandeel. Dat was voor de komst van Stenders 2,8 procent. Jensen laat tevens een stijging zien, van 3,7 naar 6,5 procent tussen vijf en zeven uur in de middag.
Onder alle luisteraars (10+) doen beide DJ’s het echter stukken minder. De komst van Stenders leidde tot een stijging van 2,3 naar 2,9 procent; Jensen leverde zijn werkgever 0,7 procentpunt op met een stijging van 3,2 naar 3,9 procent.
Yorin FM levert in in de doelgroep 35-49 (-0,7 procentpunt). Daarnaast zijn er lichte dalingen in de groepen 13-19 en 50-64. In de doelgroep 20-34 is radio 538 overigens met grote overmacht marktleider. Het station scoort met een marktaandeel van 25,2 procent beter dan de drie radiostations van de Sky Radio Groep bij elkaar opgeteld. [MvD].