RTL Nederland heeft de sterke start van het televisieseizoen overtuigend voortgezet. De family of stations RTL 4, RTL 5 en RTL 7 heeft een gezamenlijk zenderaandeel van 29,1% in de doelgroep boodschappers van 20 tot 49 jaar, een stijging met 0,6 % ten opzichte van de maand september.
Dit resultaat is mede te danken aan RTL 5, dat in doelgroep 20 tot 34 jaar stijgt van 8,4 % naar 9,4 %. RTL 4 haalde een zenderaandeel van 17 % in de doelgroep boodschappers 20 tot 49 jaar. RTL 7 behaalde een zenderaandeel van 4,6% bij de doelgroep mannen van 20 tot 49 jaar.
Stijgend marktaandeel zenders SBS
Het gezamenlijk marktaandeel van de zenders NET 5, SBS 6 en Veronica is ook toegenomen. Met 0,4% stijging ten opzichte van september staat het aandeel nu op 25,5% (20-49 jaar).
Opvallend is de groei van Veronica. Het marktaandeel van de jongste zender van Nederland groeide uit tot 6,1%. Hiermee is Veronica één van de snelst groeiende zenders in 20-49 jaar. Specifiek in de groep 13-19 jaar is Veronica nu de tweede zender van Nederland. [Radiowereld.NL]