De SBS- groep speelt van de commerciële zenders het best in op het WK voetbal in de maand juni. Hart van Oranje van SBS 6 was het best bekeken WK-programma na Studio Sportzomer. Het badpakken programma WK Lingerie was het meest besproken tv-programma naast het officiële WK in Duitsland. De SBS-groep (NET 5, SBS 6 en Veronica) eindigde de maand juni op een gezamenlijk marktaandeel van 18,8% (20-49 jaar).
SBS 6 trok gemiddeld 601.000 kijkers met haar programma Hart van Oranje dat recht tegenover Studio Sportzomer stond. Naast dit dagelijkse programma heeft SBS 6 ook de oefenwedstrijden van het Nederlandse elftal uitgezonden.
Op 1 juni en 4 juni speelde Nederland in de aanloop van het WK tegen Mexico en Australië. Beide wedstrijden trokken ruim twee miljoen kijkers. Uit de kijkcijfers is gebleken dat van alle mensen die zappen tijdens de rust van het WK, meer dan 40% naar Veronica overschakelt voor de badpakken in WK Lingerie. [Radiowereld.NL]