SBS 6 grootste commerciële zender van Nederland

SBS 6 was in de maand juli de grootste commerciële zender van Nederland. Met een markt-aandeel van 11,9% (doelgroep 20-49 jaar) versloeg het station RTL 4 dat op 11,8% bleef steken, zo schrijft men in een persbericht. Veronica had een marktaandeel van 6,0% (20-49 jaar). In de doelgroep 13-19 jaar was Veronica de op één na grootste zender van Nederland. NET 5 sloot de maand af met een marktaandeel van 6,4%. De drie SBS-zenders behaalden een gezamenlijk afgerond marktaandeel van 24,4%.

SBS 6 moest alleen Nederland 2 voor laten gaan. Nieuwe introducties van SBS 6 in de maand juli konden direct op een groot kijkerspubliek rekenen. De eerste aflevering van Je Echte Leeftijd behaalde een marktaandeel van 11,5%. Het nieuwe 112 Nederland trok meer dan een half miljoen kijkers en was het best bekeken programma op dat moment. Veronica groeide in de maand juli en sloot de maand af met een marktaandeel van 6,0% in de doelgroep 20-49 jaar. In de doelgroep 13-19 jaar was Veronica de op één na grootste zender van Nederland met 12,5%. Het station moest alleen Nederland 2 voor laten gaan. NET 5 behaalde een marktaandeel van 6,4% in de doelgroep 20-49 jaar.

Augustus
SBS 6 kijkt al uit naar de maand augustus waarin de zender start met de vroege editie van Hart van Nederland om 19.00 uur, de internationale hitserie House en de show Sterren Dansen op het IJs.

RTL
In de maand juli heeft RTL 7 in de doelgroep mannen 20-49 door 18 uitgezonden speelfilms het hoogste zenderaandeel tot nu toe behaald: 6.9%. RTL Nederland heeft ‘na 9 juli’ in de doelgroep boodschappers 20-49 jaar het marktleiderschap weer op haar naam staan met een zenderaandeel van 28.6%. RTL5 behaalde in juli een zenderaandeel van 10.7% in de doelgroep 20-34 jaar. [Radiowereld.NL]