De commerciële radiozender Caz heeft in de eerste STIR-meting een sterke bijdrage geleverd aan het channel Entertainment van E Power. Het unieke bereik van het channel steeg in januari naar 681.000 personen van 13 jaar en ouder. In december waren dit er nog 570.000.
Waren eerst de mannen sterk vertegenwoordigd in het channel, door de toetreding van Caz is de man / vrouw verhouding gelijkgetrokken. Ook in het continue luisteronderzoek bereikt Caz! meer vrouwen dan mannen.
Jan Lagrouw van E Power: “Het is opvallend dat de radiozenders in E Power in het STIR onderzoek op somige doelgroepen een hoger bereik realiseren dan bijvoorbeeld Radio 538 en de Sky Groep, die in het CLO weer hoger scoren. Onderzoek naar het gecombineerde effect van radio- en onlinereclame door het RAB is dan ook een nuttig initiatief.”
Het channel Entertainment van E Power, met daarin uitsluitend websites van mediabedrijven, bereikt een opvallend hoog aantal BtoB-ers (6,3%) en MKB-ers (9,7%).
Ook het channel Gezondheid, met o.a. Dokter.nl steeg in bereik van 48.000 naar 66.000 unieke bezoekers per maand. Ook dat channel scoort een opvallend hoge selectiviteit in BtoB-ers.
E Power is in gesprek met diverse mediapartijen om het unieke bereik in 2007 door te laten groeien tot meer dan 1 miljoen unieke bezoekers in het channel Entertainment. [Radiowereld.NL]