Het gaat erg goed met RTL Nederland. Het bedrijf sluit de maand april af met een zenderaandeel van 32.6% in de doelgroep 20 tot 49 jaar en blijft hiermee met een ruime voorsprong marktleider. De SBS Groep volgt met 27.3% en de Publieke Omroep met 26.2%.
Familiezender RTL4 behaalde in april 18.0% in haar core doelgroep Boodschappers 20 tot 49 jaar. Vorig jaar april was dat 15.7%. RTL5 heeft in april een zenderaandeel van 10.1% sterk in haar core doelgroep 20 tot 34 jaar. De zender blijft hiermee Net5 (8.3%) en Veronica (7.7%) ruim voor in de belangrijke commerciële doelgroep.
Mannenzender RTL7 weet in april een zenderaandeel van 6.4% te behalen in de core doelgroep mannen 20 tot 49 jaar. In april komt vrouwenzender RTL 8 uit op een zenderaandeel van 3.5% in de core doelgroep vrouwen 20 tot 49 jaar. [Radiowereld.NL]